Országszerte mintegy 2400 férőhellyel létesülhetnek munkásszállások az ezt támogató kormányzati program negyedik kiírásának forrásaiból. A mintegy 5,6 milliárd forint összértékű beruházások a dolgozók lakhatásának elősegítésével tovább javítják a helyi munkaerőpiaci feltételeket. A legfeljebb 12 ezer embert foglalkoztató, legalább három lezárt üzleti évvel rendelkező, magántulajdonban álló gazdasági társaságok is pályázhattak munkásszállások kialakítására. A támogatás legalább 80 munkavállaló elszállásolására alkalmas munkásszállások építéséhez vagy felújításához, a beruházás célját szolgáló új tárgyi eszközök beszerzéséhez nyújtható.
A Budapest Fejlesztési Központ a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel együttműködésben megkezdi a Budapest - Lajosmizse között a MÁV 142-es számú vasútvonalának teljes körű felújításához szükséges tervek elkészítését. A fejlesztés több tízezer vonattal közlekedő mindennapjait tehetik könnyebbé.
A Budapest - Lajosmizse közötti vasútvonal teljes körű felújítása pedig Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció települései számára nyújtana bejutási alternatívát. A vonal nagy részén 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, a vonatok dízelvontatásúak, a megállók nem akadálymentesek és hiányoznak a parkolók, biciklitárolók. Az elővárosi vasútvonalak közül ez az egyetlen, ami a mai napig nincs villamosítva. Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció településeinek nyújthatna alternatívát az S21-es vonatok gyorsabb, sűrűbb menetrendje, nem mellesleg pedig az M5-ös autópálya és a dél-pesti térség tehermentesítése is elindulhatna.
A felújítást követően az eddigihez képest háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám a lajosmizsei vonalon. Ehhez a legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetés szükséges a mai 60 perces helyett. A Lajosmizse és Budapest közötti sebességet a beépítettségtől függően 80-120 km/órára növelnék, a megállóhelyeket akadálymentesítenék, P+R parkolókat építenének, a vonalat villamosítanák és az Üllői útnál a főút, illetve az 50-es villamos vasúti onallal való szintbeli kereszteződését is kiváltanák. A BFK 2022-re készíttetheti el a terveket, Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével, európai uniós támogatás felhasználásával.
A vasút közvetlenül segíti a zöld célok elérését és a klímaváltozás kedvezőtlen hatásainak mérséklését. A vonal villamosítása a vasúti ágazaton belül is fontos környezetvédelmi cél.
A vírushelyzet miatt a nemzetközi vonatokban nem közlekednek fekvő- és hálókocsik, valamint étkezőkocsik szeptember elsejétől - közölte a MÁV.
A vasúttársaság a kormányintézkedésekhez igazodva és a vasutas utazószemélyzet védelme érdekében szeptember elsejétől visszavonásig a nemzetközi forgalomban felfüggeszti a háló- és fekvőkocsi, illetve az étkezőkocsi szolgáltatást. A háló- és fekvőkocsikat ülőhelyes kocsikkal pótolja a MÁV-Start. A tájékoztatás szerint a nemzetközi menetrendben egyelőre nincsenek korlátozások a vonatközlekedésben, de a Budapest-Nyugati pályaudvar-Hamburg és vissza viszonylatban közlekedő 172/173-as számú Hungária EuroCity vonatban étkezőkocsi vasárnaptól már nem közlekedik. Emellett a Budapest-Keleti-München/Zürich közötti 462/463-as Kálmán Imre-Wiener Walzer EuroNight vonatpárban a háló- és fekvőhelyes kocsik sem indulnak el.
Bugyi Nagyközség Önkormányzata a 2020/2021-es tanévre kiírja a Szociális Ösztöndíjpályázatot Felsőoktatási hallgatók számára. A pályázatra azok a Bugyi Nagyközség területén állandó lakóhellyel rendelkező felsőfokú (egyetemi, főiskolai) tanulmányokat folytató hallgatók jelentkezhetnek, akik megfelelnek a következő együttes feltételeknek:
- felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozaton első alapképzésben vesz részt illetve ilyen irányú képzésre felvételt nyert,
- szociálisan hátrányos helyzetű,
- 25. életévét még nem töltötte be.
Szociálisan hátrányos helyzetűnek tekinthető az a hallgató, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át (2020.-ban 85.500.- Ft/fő/hó) nem haladja meg.
A pályázati adatlap beszerezhető: www.bugyi.hu oldalról illetve Gál Andrea pénzügyi előadótól.
A pályázat benyújtási, illetve postára adási határideje: 2020. október 31.
Megjelentek vasárnap délután a Magyar Közlönyben a járványügyi határellenőrzés szigorításáról szóló, kedden életbe lépő rendeletek.
Eszerint nem magyar állampolgár nem léphet be a szeptember 1-től az országba, kivéve, ha állandó, vagy 90 napon túli magyarországi tartózkodási engedélye van (ez esetben a családtagok is beléphetnek), ha itt dolgozó sportoló vagy sportszakember, ha szállítmányozó, aki teherforgalmat bonyolít, ha hivatalos látogatáson lévő személy, vagy mindazok, akik igazolni tudják, hogy az elmúlt fél évben elkapták a Covid-19 betegséget.
A magyar állampolgárok, vagy azok külföldi családtagjai kötelező egészségügyi vizsgálaton eshetnek át hazatéréskor, és ha fertőzésgyanúsak, akkor otthoni vagy kórházi karanténba mennek, de ha nem fertőzésgyanúsak, akkor is 14 napra otthoni karanténba kell vonulniuk, csak ezután öt napon belül lehetőségük van arra, hogy két, 48 óra különbséggel végzett negatív teszttel ez alól felmentést kapjanak. A rendőrök csak azoknak adhatnak felmentést a belépési tilalom alól, akiknek magyarországi hatósági eljáráshoz szükséges a személyes jelenléte (mondjuk itt folyik perük), ha olyan üzleti tevékenységet végeznek, amelyhez kormányzati szerv igazolásával rendelkeznek, ha Magyarországon diákok, ha olyan fuvarozók, akiknek a munkavégzés helyét kell megközelítenie, vagy ha családi eseményen kell résztvenniük (például lagzi, keresztelő, temetés). Az is beléphet, aki hozzátartozója ápolása miatt jönne, vagy sport-, kulturális és egyházi rendezvényen venne részt, vagy egyéb méltányolható oka van belépni.
Ezt a kérelmet a nem magyar állampolgároknak előre kell beadniuk elektronikusan angolul, vagy jogi képviselő útján. Az így belépési engedélyt kapók ugyanolyan procedúrán esnek át, mint a magyar állampolgárok, tehát egészségügyi vizsgálaton eshetnek át. A különbség az, hogy fertőzésgyanú esetén nem léphetnek az országba, ha viszont nincs ilyen gyanú, akkor karanténba kell vonulniuk, amely csak a fent ismertetett módon, két teszttel váltható ki.
Az ingázókra is külön szabályok vonatkoznak: a külügyminiszter által meghatározott szomszédos államok polgárai és az ott élő magyar állampolgárok Magyarország területére legfeljebb 24 óra időtartamra az államhatártól számított 30 kilométeres távolságon belülre beléphetnek, de a 30 kilométeres sávot nem hagyhatják el. Ez tehát az itt dolgozókat érinti. Ugyanígy a magyar államhatártól legfeljebb 30 kilométerre, itthon élő magyarok szabadon visszatérhetnek külföldről, amennyiben 24 órán belül mentek ki, és a szomszédos országban az államhatártól számított legfeljebb 30 kilométeres sávot nem hagyták el.
Monoron az Okos Város beruházás egyik leginkább várt, egyben elsőként látható része a nyilvános illemhelyek létesítése. A három helyszínen megvalósuló fejlesztés első elemeként a Tavas-parkban már helyére került az első toalett. A korszerű, utcabútor jellegű vizesblokkot a Tavas-parkról készült fényképek illusztrálják. Az automatikusan működő intelligens illemhelyek személyzet nélkül üzemeltethetőek, számtalan „smart” érzékelővel kerülnek átadásra (jelenlét, eszközfogyás, áram- és vízellátás, használói rosszullét). Ezen felül, az öntisztító padlónak köszönhetően, minden használatot követően tisztán találhatják a felhasználók. A nyílt közbeszerzési eljárás során egy helyi vállalkozás nyerte el a kiépítési munkák jogát. A kivitelezési szerződés értelmében az ő feladatuk a tervezéstől a kivitelezésen át az üzembe helyezésig terjed. A monori képviselő-testület döntésének értelmében a mosdó használata 100 forintba kerül majd. A közeljövőben a város másik két helyszínén – a Városi Könyvtár mellett a Forrás közben, és a Szent Orbán téren – is megkezdődik a kivitelezés így hamarosan már mindhárom helyszínen intelligens vizesblokkokat használhatnak.